Blijf op de hoogte van onze activiteiten, ontwikkelingen in de markt, achtergronden, trends, beursdeelnames, nieuwste innovaties en randzaken! Al het nieuws vindt u hier bij Blog.
Kunnen verpakkingen met een lage (of geen) milieu-impact ook onderscheidend zijn en de consument verleiden? Strookt dit met het publieke idee van duurzaamheid en wil en begrijpt de consument dat wel? Wanneer je als merkeigenaar echt kunt aantonen dat je verpakking daadwerkelijk duurzaam en aantrekkelijk is, zou je de heilige graal wel eens in handen kunnen hebben.
Vorige maand heeft Het Financiële Dagblad hier een heel artikel aan gewijd wat gaat over het verkopen van producten waar consumenten bereid zijn een relatief hoge prijs voor te betalen. De vraag naar premium producten blijft hoog en zal naar verwachting ook in opkomende markten op korte termijn aantrekken.
SGK Anthem, Vrijdag Premium Printing, Generous Minds, Neurensics, Kurz en Merck slaan de handen inéén om zowel aantrekkelijke als duurzame verpakkingsoplossingen te ontwerpen en te implementeren.
Onlangs zijn we, samen met Impact Nation (een initiatief van ABN AMRO Bank N.V. in collaboratie met TNW X & Impact Hub Amsterdam), gestart met een uniek traject om ons versneld verder te ontwikkelen op gebied van duurzaam ondernemen.
Een 115 jarig bestaan, dat komt niet zomaar aanwaaien. Vandaag neem ik u mee in een vogelvlucht door onze geschiedenis. Waarin we stilstaan bij de oorsprong en een blik werpen naar de toekomst.